Wikipedia jest bardzo dobrym przykładem projektu, który swój ogromny sukces zawdzięcza współpracy wielu ludzi, bez formalnej organizacji. Zawartość jej stron każdy może dowolnie zmieniać. Taki otwarty model współpracy pozbawiony sztucznych barier organizacyjnych bardzo sprzyja twórczej pracy zespołów. P. Gloor w swojej książce Swarm Creativity: Competitive Advantage through Collaborative Innovation Networks opisał zastosowanie struktury społecznej (COIN), w której koordynacja odbywa się na zasadzie intuicji, bez formalnego kierownictwa jako bardzo skuteczną formę prowadzenia organizacji również w ujęciu biznesowym.
Nasze badania skupiają się na ocenie jakości zespołów redagujących treść poszczególnych artykułów w oparciu o wielowymiarową sieć społeczną. Sieć ta jest skonstruowana na podstawie historii edycji wszystkich artykułów oraz ich stron dyskusji. Wyróżniliśmy 4 wymiary w których rozpatrywane są relacje pomiędzy autorami: zaufanie (wynikające z rozwijania treści jednego autora przez innych, bez jej usuwania), nieufność (w oparciu o usuwanie treści i przywracanie edycji), znajomość (modelowana na podstawie aktywności par autorów na stronach dyskusji), wiedza/zainteresowania (łączące autorów edytujących treści w podobnych kategoriach).